2018'in En İyi Filmleri - SİNEMA ELEŞTİRMENİ

YAZILAR

Film Eleştirileri, Sinema Haberleri, İzleme Listeleri...

30 Aralık 2018

2018'in En İyi Filmleri



2018 güzel bir sinema yılı oldu. Özellikle korku, gerilim ve bilim-kurgu türleri açısından iyi bir sezondu benim açımdan. 

Mümkün olduğunca fazla film izlemeye çalışırken (zaman kısıtı nedeniyle) seçici olmaya da dikkat ediyorum. Sinemalar dışında festivaller, çevrimiçi (online) platformlar vb. birçok mecradan filmlere ulaşabildiğimiz için vizyon kısıtlaması yapmadım. Tabii çeşitli sebeplerle izleyemediğimiz ve umut vaat eden 2018 filmleri oluyor, onlardan özür diliyor 2019'da izleyip açığı kapatacağıma söz veriyorum.

Üzerine (belki birkaç kez izleyip) düşünülmesi gereken, metaforik, alt metni yoğun filmlerle birlikte eleğin üstünde kalan sevdiğim ticari filmleri de listeme dahil ettim. Son olarak yerli filmlerimizden de kısa bir seçki ekliyorum. Bu tip listeler kişisel olduğu için benim en beğendiklerim olduğunu tekrarlamakta fayda görüyorum.


Film Yönetmen(ler)
1. A Quiet Place John Krasinski
2. Bad Times at the El Royale Drew Goddard
3. Roma Alfonso Cuarón
4. Beoning Chang-dong Lee
5. Spider-Man: Into the Spider-Verse Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
6. Ahlat Ağacı Nuri Bilge Ceylan
7. Upgrade Leigh Whannell
8. Lazzaro felice Alice Rohrwacher
9. Hereditary Ari Aster
10. Isle of Dogs Wes Anderson
11. Annihilation Alex Garland
12. Green Book Peter Farrelly
13. The House That Jack Built Lars von Trier
14. Zimna wojna Paweł Pawlikowski
15. The Tale  Jennifer Fox
16. Dogman Matteo Garrone
17. You Were Never Really Here Lynne Ramsay
18. The Ballad of Buster Scruggs Ethan Coen, Joel Coen
19. Thelma Joachim Trier
20. Climax Gaspar Noé
21. Widows Steve McQueen
22. A Star Is Born Bradley Cooper
23. Leave No Trace Debra Granik
24. Avengers: Infinity War Anthony Russo, Joe Russo
25. Bohemian Rhapsody Bryan Singer, Dexter Fletcher
26. Ready Player One Steven Spielberg
27. Kelebekler Tolga Karaçelik
28. The Death of Stalin Armando Iannucci
29. Mission:Impossible Fall Out  Christopher McQuarrie
30. Searching Aneesh Chaganty



                        YERLİ FİLMLER
Ahlat Ağacı Nuri Bilge Ceylan
Kelebekler Tolga Karaçelik
Daha Onur Saylak
Sofra Sırları Ümit Ünal
Bizim İçin Şampiyon Ahmet Katıksız